Stadium Sports Camp 2012

Kim, Johanna, Nah, Malin, Simone, Fanny, Celine, Ella, Moa, Karin, Maja, Ellen, Frida, Josefine, Julie, Emmie.
Det var dessa underbara människor som gjorde att jag fick en så jävla grym vecka med skratt, tårar, minnen för livet och massa nya vänner. Våran sammanhållning var så underbar och jag visste inte innnan hur pass nära en grupp kunde komma varandra på bara en vecka. Jag kan lätt erkänna att det var en av de bästa veckorna i mitt liv, och tusen gånger bättre än alla de andra åren på SportsCamp tillsammans.
 
En vecka var vi tillsammans. Till en början hade jag inte tänkt gå på SportsCamp den här sommaren, tänkte att det inte skulle bli så jättebra. Men när vi kom till den där första samlingen och jag såg min grupp och våra ledare ändrades hela min inställning. Jag visste att det här året skulle bli annorlunda än de förra, och jag visste att det skulle bli bättre, men ändå förvånade det mig hur oförglömligt bra veckan hade varit när den var slut. 
 
Vi peppade varandra, vi fanns där för varandra, gav råd, gapskrattade, satt tätt intill varandra på kvällarna, dansade i AT, diskuterade vilken sida av mackan  man ska bre på... Alla småsaker som tillsammans gjorde det till vad det blev.  Mina minnen kommer alltid att finnas där, när jag fyller 15, när jag är 20, på min 40-års fest och vid medelålderskrisen, när jag pansioneras och förmodligen fram tills jag dör kommer jag ibland sätta mig ner och längta tillbaka till v. 4 med Cheferna.
 
Fan, nu sitter jag här och storbölar. Det finns så mycket att säga men inga ord räcker till!
 
Ledarna då. Kim och Johanna, hur kan två ledare få så stor respekt? Ni höll samman gruppen och var en del av den som inga ledare någonsin gjort förrut. Som när vi hade planerat att springa ut, något som vi hade tänkt göra ända sedan förra året. Tänke "inget kan stoppa oss nu" haha, men såklart kommer du in Kim, och får oss att komma på helt andra tankar. Du berättade att vi inte skulle få någon hejdå-kram imorgon om vi sprang ut, och poff så var vi dina lydiga små flickor igen. Johanna, som alltid fick en på bättre humör.
 
Och så var veckan slut och tårarna vällde fram. Alltid kommer jag att minnas er, mina glädjespridare, och jag ska se tillbaka på veckan som något jag fick chansen att uppleva, och inte något som tog slut.
 
Vi ses i Oslo tjejer och Kim, ingen har något val. Älskar er föralltid!
Puss

Kommentarer
Postat av: Maja

Oslo? Vad ska du göra i Oslo? :)

Svar: Hej Maja! Det är väl inte riktigt bestämt än vad vi ska göra, när vi ska dit, eller om Oslo blir av. Det blir någon slags återträff där vi förmodligen ska bo i våran ledares lägenhet, om han orkar med oss haha! Kram :)
None None

2012-07-31 @ 18:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0